דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור נוטריון ומיהו נוטריון מוסמך? 

מאת    [ 16/03/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 4156 פעמים ]

תרגום נוטריון, אימות חתימות, אישור העתק נאמן למקור, אישור תרגום - כל אלו ועוד הן פעולות המצריכות פנייה אל נוטריון מקצועי. מרביתכם בוודאי לא מכירים את המושגים שצוינו, אך כל מי שנדרש לעבור את אחת הפרוצדורות הללו יעיד עד כמה חשוב לבחור עורך דין נוטריון מקצועי ומהימן.

מהו נוטריון?

עוד לפני שנדון בדרכים למציאת איש מקצוע מתאים, חשוב שנבין את מהות התפקיד: הנוטריון הוא עורך דין אשר קיבל הסמכה בידי החוק לאמת, לתרגם או לערוך מסמכים בעלי תוקף משפטי. שירותי נוטריון עשויים לבוא לידי שימוש כאשר מעוניינים להוכיח שהתרגום נאמן למקור, לבצע תרגום מקצועי בין שפה לשפה, או להוכיח שהמסמך נחתם מרצון ולא תוך שכנוע או הפעלת מניפולציות.

בעבר היו הבדלים ניכרים בין הנוטריון הפרטי לבין נוטריון ציבורי אך החל משנת 1976, כאשר נכנס חוק הנוטריונים לתוקפו, נקבע כי נוטריון הוא כל עורך דין העומד בכל הסטנדרטים הרלוונטיים ועבר וועדה המאשרת את מינויו. במסגרת חוק הנוטריונים נקבע כי כל אדם הזקוק לכך יכול לפנות אל עורך דין נוטריון מוסמך לצורך קבלת השירותים שהזכרנו.

כיצד בוחרים נוטריון מתאים?

מאחר שכל הנוטריונים יכולים להעניק מענה לצרכים משפטיים הנוגעים לתחום התמחותם, השאלה המתבקשת היא כיצד ניתן לבחור באיש המקצוע המתאים מבין כלל המתחרים. אישור או תרגום נוטריוני צריך להתבצע באופן מדויק ואמין, במיוחד כשמדובר בנושאים חשובים כגון הגירה או עסקים בינלאומיים. על כן, חשוב לבחור בנוטריון האוחז ביכולות המקצועיות המספקות לצורך ביצוע התפקיד.

נוטריון טוב ניתן לבחור על בסיס המלצות של חברים או קרובי משפחה,  אשר נזדקקו לשירותיו של איש מקצוע מהתחום. כמו כן, ניתן למצוא רשימה של נוטריונים מומלצים באתרי אינטרנט שונים ובפורומים המספקים מידע אובייקטיבי והמלצות או אזהרות בשפע.

נוטריון מוסמך

הכלל המנחה החשוב ביותר בעת הבחירה בנוטריון, הוא בבחינת סוגיית הסמכתו. מאחר ולא כל עורך דין מוסמך להעניק שירותי נוטריון, חשוב לוודא שעורך הדין שבחרתם אכן עבר את ההסמכה החוקית הנדרשת ורשאי לכהן כנוטריון מן המניין.

אתם עשויים לגלות כי ישנם עורכי דין המבקשים להציג עצמם כנוטריונים, למרות שבפועל הם אינם אוחזים בהסמכה המתאימה, וזאת כדי להרוויח פרנסה נוספת. חוק הנוטריונים מגדיר בצורה ברורה מאוד מיהו נוטריון, ולכן אל תתביישו לבקש אסמכתה באשר להסמכתו של האדם העומד מולכם, במידה ואינכם בטוחים שאכן מדובר באיש מקצוע מהימן.

פרוצדורות משפטיות אשר מאושרות, נחתמות או מתורגמות בידי איש מקצוע בלתי מוסמך עשויות להיפסל בבית המשפט, לגרום לעיכובים בלתי רצויים ולהסב עוגמת נפש, ולכן מומלץ לא להקל ראש, ולבחור באופציה הנכונה ולאו דווקא בזו הקלה או המהירה.

נוטריונים ומחירים

נוטריון עשוי לגבות מחיר שונה בעבור כל אחד משירותיו. תרגום מסמך היא משימה מורכבת משמעותית מאישור תרגום או ממתן חתימה, ולכן התמחור יהיה בהתאם. עם זאת, קיים מחירון שירותים ממוצע המקובל בשוק, אשר עליו מומלץ להתבסס בעת בחינת הצעות המחיר שתקבלו.

נוטריונים אשר מבקשים סכומים שאינם פרופורציוניים לפעולה שנדרשים לבצע, הם אנשי מקצוע שיש להיזהר מהם, משום שהמחיר הגבוה לא בהכרח מהווה ערובה לשירותים איכותיים אלא נהפוך הוא, יש בכך כדי להעיד על חוסר מקצועיות. נוטריון מקצועי יבצע את עבודתו בצורה אמינה ובמחיר הוגן.

בחסות: ג'ודי קרמרמן נוטריון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב